17 Ekim 2010 Pazar

Gitme

16 nisan cuma gecesi çok uzun zamandır yaşamadığım bir hissi kalbimin derinliklerinde tekrar hissettim. Arkadaşlarımın yaptığı bir organizasyon sayesinde kendimi o konser mekanında bulmuştum. Ortamdan ve şarkılardan çok sahnede şarkıları icra eden güzellik abidesi bayan soliste dikkat kesildiğimi itiraf etmeliyim. Konsere dinleyiciden çok izleyici olarak katıldığımı arkadaşlarımda kabullenmiş ve beni kendi halime bırakmışlardı. Dediğim gibi solistin söylediği şarkılarla aram pek iyi sayılmazdı ve o ana kadar eşlik ettiğimi söylersem doğru söylemiş olmam. "O" an? Bu yazının yazılış sebebi olan o andan bahsediyorum.

Sahnede gözlerini kapattığını çok net görmemin sebebi yüzüne hayran hayran bakıyor olmamdı. Ağzından şarkının ilk dizeleri dökülmeye başladığında ise görüşüm eski netliğini kaybetmeye başladı.

"Gitme, yoksa..." dediği anda kendimi lisemin tahtaları gıcırdayan 3. kat koridorunun içinde buldum. Burnumda yedi sene boyunca duymaya alıştığım okulumun kokusu, karşımda ise arkadaşlarıyla birlikte şarkı söylerken kaçamak bakışlarla bana bakan "O" vardı ve bu anı bu kadar net hatırlamamın sebebi hayatımın önceki 18 yıllık bölümünde o bakışları hiç görmeyişimdi.

Yanımdaki insanlar, bulunduğum yer, elimdeki içki hepsi silinmişti şimdi. Sahneye çıktığından beri hayran hayran baktığım solistin yerinde o vardı. 18 yaşındaki bu toy delikanlıya hayatında ilk kez sevildiğini hissettiren o bakışları atan beyaz tenli, küt saçlı, uzun boylu o kız. "Gitme, yoksa..." diyordu ona doğru koşar adım giden bir kalbe. "gel ve asla gitme, bırakma.". Bakışları çocuğun içine işliyor,
kalbini deliler gibi çarptırıyordu.

Koridorda arkadaşlarla beraber söylenen şarkı esnasında atılan o kaçamak bakışların yüreğime ne kadar işlediğini cuma gecesi anlayabildim. Aradan geçen altı senenin o günkü heyecanı unutmama yetmediğini, "Hayatımda hiç böyle hissetmemiştim."cümlesinin ne zaman kullanılabileceğini o gece öğrendim.

Şarkı bitene kadar ayrılmadım lise koridorundan. Artık saflığından eser kalmamış o duyguların birkaç dakikada olsa tekrar tadına baktım. Solist şarkıyı bitirirken koridorda birkaç metre karşımda duran o bembeyaz yüzün ortasındaki pembe dudaklar hala "Gitme!" diyordu. Son notalar çalındı, solist son kez "Gitme,istemem..." dedi. Gözlerimi açarken sadece birkaç dakikalığına tekrar kavuştuğum ve süratle beni terk edeceğini bildiğim o çocuk heyecanıma, tertemiz saf aşkıma kalbim bin parçaya ayrılarak "Gitme!" dedim. Dinlemedi. Gitti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder